Klasy




Barbarzyńca
Barbarzyńcy są doskonałymi wojownikami. Jednakże podczas gdy Wojownicy zawdzięczają swe umiejętności dyscyplinie i długim ćwiczeniom, Barbarzyńca wykorzystuje potężny pierwotny szał. W tym stanie szału bitewnego staje się silniejszy i wytrzymalszy, bardziej zdolny pokonać przeciwników i znieść ich ataki. Napady szału są wyczerpujące i ma on energię na zaledwie kilka takich widowiskowych popisów dziennie, ale to zwykle wystarcza. W głuszy czuje się jak w domu i biega z wielką szybkością.

Bard
Magia Barda pochodzi z jego duszy, nie z księgi. Potrafi on rzucać niewiele zaklęć, ale może to robić bez wybierania i przygotowywania ich zawczasu. W jego magii uroki i iluzje mają pierwszeństwo przed dramatycznymi zaklęciami ewokacji, których często używają czarodzieje i czarownicy. Oprócz zaklęć Bard posługuje się magią za pomocą muzyki i poezji. Może dawać natchnienie towarzyszom, urzekać swoich słuchaczy i przeciwdziałać efektom magicznym opierającym się na mowie i dźwięku. Bardowie mają część zdolności Łotrzyków, choć nie są aż tak skupieni na doskonaleniu zdolności jak Łotrzykowie. Oczywiście Bard nie tylko opowiada, ale też słucha opowieści, więc dobrze orientuje się w lokalnych wydarzeniach i sprawach godnych uwagi.

Czarnoksiężnik
Czarnoksiężnicy pochodzą z rodów obdarzonych nadprzyrodzonymi zdolnościami. Wszyscy próbują zapanować nad niebezpieczną magią, która wypełnia ich dusze. W przeciwieństwie do czarodziejów, którzy starają się ująć magię mistyczną w formuły zaklęć, czarnoksiężnicy używają wyłącznie siły woli, aby przywołać potężne moce. Bijące w ich duszach źródło mrocznej magii stanowi potężną broń i sprawia, że stają się odporni na wiele rodzajów ataków. Czarnoksiężnicy uczą się kontrolować swoją moc przy pomocy inwokacji. Co prawda przedstawiciele tej klasy nie wykazują takiej wszechstronności jak czarownicy czy czarodzieje, jednak przewyższają ich odpornością i wytrzymałością.

Czarodziej
Siłą czarodzieja są jego zaklęcia – wszystko inne schodzi na dalszy plan. Czarodzieje poznają czary, zdobywając nowe doświadczenia i eksperymentując. Mogą także uczyć się od innych. Oprócz poznawania nowych czarów z czasem czarodzieje uczą się posługiwać zaklęciami tak doskonale, że mają one większy zasięg, działają lepiej, bądź też stają się doskonalsze na inne sposoby. Niektórzy czarodzieje specjalizują się w pewnych rodzajach magii. Specjalizacja sprawia, że czarodziej staje się potężniejszy na wybranym polu, ale traci dostęp do czarów znajdujących się poza nim.

Czarownik
Czarownicy rzucają zaklęcia dzięki wrodzonej mocy, a nie długotrwałemu szkoleniu i nauce. Ich magia jest intuicyjna, a nie logiczna. Czarownicy znają mniej zaklęć niż Czarodzieje, ale mogą częściej rzucać zaklęcia i nie muszą wybierać oraz przygotowywać zaklęć zawczasu. Czarownicy nie specjalizują się w konkretnych szkołach magii tak jak czasami Czarodzieje. Ponieważ w odróżnieniu od Czarodziejów Czarownicy zdobywają swe moce bez przechodzenia wieloletniej nauki, nie mają przygotowania w dziedzinie wiedzy mistycznej. Mają jednak więcej czasu na naukę walki, więc potrafią używać prostej broni.

Druid
  Druidzi rzucają zaklęcia kapłańskie podobnie jak Klerycy, choć większość ich zaklęć opiera się na mocy natury, a nie bóstw. Zaklęcia te są zorientowane na naturę i zwierzęta. Oprócz zaklęć wraz ze zdobywaniem nowych poziomów Druidzi uzyskują różnorodne moce magiczne, w tym zdolność przyjmowania postaci zwierząt.

Kleryk
Klerycy są mistrzami boskiej magii, która doskonale nadaje się do leczenia ran. Nawet niedoświadczeni Klerycy potrafią przywracać do życia ludzi znajdujących się już na krawędzi śmierci, a doświadczeni – nawet tych, którzy ją przekroczyli. Będąc przekaźnikami boskiej energii, Klerycy potrafią wpływać na nieumarte istoty, odpędzając je lub nawet niszcząc. Klerycy potrafią również walczyć. Mogą używać prostej broni i nosić zbroję gdyż pancerze nie przeszkadzają w używaniu magii kapłańskiej, w przeciwieństwie do czarów mistycznych.

Mnich
Podstawową cechą Mnichów jest zdolność walki bez broni i pancerza. Dzięki rygorystycznemu szkoleniu Mnich potrafi uderzać tak mocno, jakby był uzbrojony, i zadawać ciosy szybciej niż Wojownik z mieczem. Choć Mnich nie potrafi rzucać zaklęć, ma własny rodzaj magii. Wykorzystuje subtelną energię, zwaną ki, do wykonywania niesamowitych wyczynów. Najbardziej znanym atutem Mnicha jest zdolność ogłuszenia przeciwnika ciosem zadanym bez broni. Mnich ma też nadnaturalne wyczucie umożliwiające mu unikanie ataków, których nie jest świadom. Wraz ze zdobywaniem przez Mnicha doświadczenia rosną jego zdolności, zwyczajne i oparte na ki, dając mu coraz większą władzę nad sobą, a czasami również innymi.

Paladyn
Paladyna chroni boska moc i daje mu specjalne moce. Strzeże go przed złem, chroni od chorób, umożliwia uzdrawianie się i broni jego serca przed strachem. Paladyn również może wykorzystać tę moc do pomocy innym, lecząc ich rany lub uzdrawiając z chorób. Może też użyć tej mocy do niszczenia zła. Nawet początkujący Paladyn potrafi wykrywać zło, a bardziej doświadczeni mogą niszczyć złych przeciwników i odpędzać nieumarłych.

Wojownik
Wojownik ma ogólnie największe zdolności bojowe ze wszystkich klas. Wojownicy mogą używać wszystkich standardowych broni i zbroi. Oprócz ogólnej sprawności bojowej każdy Wojownik doskonali własne specjalności. Jeden Wojownik może być szczególnie biegły w posługiwaniu się pewnymi broniami; inny może być wyćwiczony w wykonywaniu konkretnych skomplikowanych manewrów. Wraz ze zdobywaniem doświadczenia Wojownicy otrzymują więcej możliwości doskonalenia swoich umiejętności bojowych. Dzięki koncentracji na manewrach bojowych Wojownicy są w stanie opanować najtrudniejsze z nich względnie szybko.

Łotrzyk
Łotrzykowie są niezwykle uzdolnieni i mogą skupić się na rozwijaniu dowolnej z kilku kategorii umiejętności. Choć nie mogą równać się w walce z przedstawicielami innych klas, to wiedzą, gdzie uderzyć, żeby zabolało i potrafią zadać ogromne obrażenia atakiem z zaskoczenia. Posiadają także coś w rodzaju „szóstego zmysłu”, jeśli chodzi o unikanie niebezpieczeństwa. Doświadczeni Łotrzykowie, wyszkoleni w bezszelestnym poruszaniu i ukrywaniu się, unikaniu ciosów i atakach z zaskoczenia, posiadają niemal magiczne moce i umiejętności. Poza tym, choć nie potrafią rzucać zaklęć, to jednak czasem udaje im się „udawać” znajomość magii na tyle, aby rzucić czar ze zwoju, uruchomić różdżkę czy skorzystać z jakiegoś magicznego przedmiotu.

Łowca
Łowcy mogą używać różnych rodzajów broni i są uzdolnionymi wojownikami. Umiejętności Łowców pozwalają im przetrwać w dziczy, wytropić zwierzynę i uniknąć wykrycia. Poza tym posiadają oni unikalną wiedzę na temat pewnych rodzajów istot, dzięki czemu łatwiej im jest odnaleźć je i pokonać. W końcu doświadczony Łowca nawiązuje taką więź z naturą, że może czerpać z niej moc, aby posługiwać się magią kapłańską – podobnie jak druid. 


 
Nomida zaczarowane-szablony