Wiedza



 Bardzo często podczas ładowania lokacji lub wczytywania gry pojawiają się ciekawostki z Faerunu, w grze nazwane Wiedzą. Jest to bardzo fajny dodatek do gry oraz spory kawał historii z tego świata, toteż będę tutaj dodawać z biegiem czasu nowe, które mi się pokażą.



Choć znaczenie elfów i krasnoludów Faerunu od dziesięcioleci powoli malało, ostatnie wydarzenia odwróciły ten proces. Zakończył się Odwrót elfów, toteż wielu z nich powróciło na kontynent Faerunu, a migracja do Evermeet ustała. Rok grzmotu zaowocował przyjściem na świat zadziwiającej liczby krasnoludzkich dzieci, a w konsekwencji – ożywieniem społeczności krasnoludów.
~ *** ~
Gdy bóg umiera, jego szczątki dryfują wiecznie w pustej otchłani Sfery Astralnej. Tego rodzaju zwłoki często stają się domem dla żywych istot, takich jak githyanki. Niektórzy martwi bogowie pochodzą z bardzo zamierzchłych czasów – narodzili się u samych początków wszechświata. Zapomnieli o nich zarówno śmiertelnicy, jak też inni bogowie.
~ *** ~
Srebrne Miecze githyanki i githzerai czasem zmieniają wygląd, by odzwierciedlić nastroje i uczucia swoich właścicieli. Podobno najpotężniejsze Srebrne Miecze zachowują też uczucia swoich ofiar, toteż esencja ostrza zmienia się wraz z każdym kolejnym zabójstwem.
~ *** ~
Wiedźmy, rzadko widywane na Wybrzeżu Mieczy, występują dość powszechnie w odległej puszczy Rashemen, gdzie często uwodzą (a później pożerają) pechowych mężczyzn. Chłopcy pochodzący z tych związków to podstępne wiedźmaki, które słyną ze swej siły fizycznej i niezwykłej odporności na magię.
~ *** ~
Srebrne Miecze githyanki posiadają moc, która budzi powszechne przerażenie: mogą przecinać srebrne struny podróżników astralnych i w ten sposób powodować ich natychmiastową śmierć.
~ *** ~
W dniach dominacji Netherilu i Illefarn nad północno-zachodnim Faerunem na wschodzie kwitło pradawne imperium Imaskar. Jego lud słynął z dzieł architektury i rzemiosła. Budował sieci portali prowadzących do innych sfer i obcych światów. Część z tych portali nadal istnieje, utrzymywana w tajemnicy przez odludków z bractwa Czerwonych Czarodziejów.
~ *** ~
Setki kilometrów na wschód od Neverwinter rozciąga się wielka pustynia Anauroch, która jest pozostałością po upadku starożytnego imperium nethereskiego. Netheril upadł, gdy pewien magiczny eksperyment wymknął się spod kontroli i spowodował tragiczne konsekwencje, zaś sama pustynia powstała wskutek działań wysysających wszelkie życie dweomerów phaerimmu.
~ *** ~
Neverwinter jest znaczącym miastem na Wybrzeżu Mieczy, lecz jego potęga została przyćmiona przez Miasto Wspaniałości, Waterdeep. Ta wielka metropolia łączy kultury Morza Wewnętrznego, Grzbietu Świata, Morza Zatraty i Pustynnych Imperiów w jedyną w swoim rodzaju sieć handlową. Okoliczne siły ustawicznie próbują przejąć część potęgi Waterdeep, lecz Zamaskowani Władcy miasta nieodmiennie udaremniają zamiary takich spiskowców.
~ *** ~
Neverwinter zajmuje dogodną pozycję na północno-zachodnim Wybrzeżu Mieczy Faerunu. Na północ od miasta znajdują się: Luskan, Srebrne Marchie, Grzbiet Świata i Dolina Lodowego Wichru. Na południu leżą Waterdeep i Wrota Baldura. Dużo dalej na południe osiedliły się narody Calimshanu i Amn.
~ *** ~
Na południe od Neverwinter, Na Morzu Zatraty, znajduje się archipelag znany jako Wyspy Moonshae. Osadnicy z północy i tubylcy Ffolk, podzieleni wcześniej na skutek wojen, zostali zjednoczeni przez Wielkiego Króla Tristana Kendricka. Obecnie włada tym królestwem jego córka, Wielka Królowa Alicja.
~ *** ~
Oprócz posiadania wielkich bogactw w swoim rodzinnym kraju, w południowo-zachodnim zakątku Faerunu, Złodzieje Cienia z Amn dysponują rozległą siatką agentów wzdłuż całego Wybrzeża Mieczy. Wszędzie mieszają się do polityki i pozostają cierniem w oku prawie każdego dużego miasta.
~ *** ~
Lord Nasher jest chroniony przez elitarną grupę strażników znanych jako Dziewiątka z Neverwinter. To potężni wojownicy, którzy poświęcili swoje życie obronie Nashera i miasta Neverwinter. Można ich rozpoznać po charakterystycznych błękitnych strojach z symbolem straszliwego oka.
~ *** ~
Księżyć Abeir-Torilu nosi imię bogini Selune. Iskrzące się asteroidy, które za nim podążają zwane są Łzami Selune. Selune jest jedną z najbardziej starożytnych bogiń Abeir-Torilu i prowadzi ustawiczną wojnę ze swą mroczną siostrą, Shar.
Nomida zaczarowane-szablony